Etkili Okur Yazarlık
Günümüzde edebiyat fakülteleri, yazar yetiştirme iddiasında olmadıkları gibi, yazarların büyük bir kısmı da doğrudan bu amaca yönelik bir eğitim almamışlardır. Yazarlığın her şeyden önce yetenek gerektirdiği herkesçe kabul edilen bir gerçektir. Bununla birlikte belli teknikleri edinmeden başarıya ulaşmak imkânsızdır. Her ne kadar kişisel yetenek birinci koşul olsa da yazma becerisinin bu eğitim sürecinde gelişmesi beklenir. Okunan bir eser oluşturmanın yolu, öncelikle çok okumaktan özellikle doğru okumaktan geçer. Etkili Okur Yazarlık Kurs Programı’yla bireylere; okuduğu eserleri üslup, dil, kurgu gibi unsurlar açısından diğer eserlerle karşılaştırıp yorumlama, kurmaca metinlerde yazmanın temel tekniklerini ve unsurlarını uygulama becerisi kazandırılması amaçlanmıştır.
1. Programın uygulanmasında anlatım, soru-cevap, yaparak ve yaşayarak öğrenme yöntemleri kullanılabilir.
2. Bu kursta teorik ve uygulamalı eğitimler birlikte uygulanır.
3. Çerçeve öğretim programı ile bireylerin alan ve dal ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazanması, yeniliğe ve değişime uyum sağlaması, çevresindeki insanlarla sağlıklı iletişim kurabilmesi, hedeflerini belirleyip bunlara ulaşmak için girişimlerde bulunabilmesi ve mesleki yeterliklere sahip bireyler olarak yetiştirilmesi hedeflenmiştir.
4. Bu kurs programının uygulanmasında gerekli olduğunda iş piyasasının eğitim olanaklarından ve nitelikli insan kaynağından yararlanılabilir.
5. Her modülün sonunda, sözlü sınav, yazılı sınav ve uygulama yöntemlerinden bir veya birkaçı ile kazanımlar değerlendirilir.
6. İçerik, amaçlarla tutarlı, amaçlara ulaşmaya hizmet edecek, kursiyerler için anlamlı, öğrenme ilkelerine uygun ve sistematik bir biçimde ele alınmalıdır. Bu doğrultuda düzenlenecek konu başlıkları ve alt açılımları aşağıdaki sisteme uygun olarak verilmelidir. Amaçların etkili bir şekilde gerçekleştirilebilmesi için konuların dağılımı, içeriğin yoğunluğu ve gerektirdiği süre esas alınır.
7. Etkili Okuryazarlık kursuna katılan bireylere aşağıdaki tabloda verilen değerlerin kazandırılması ve bu yolla bireylerin geliştirilmesi hedeflenmiştir.